Wat te posten op Instagram?

Heb je ooit naar je telefoon gestaard en je afgevraagd wat je deze keer op Instagram moet posten? "Instagram block" is volkomen normaal, vooral als je streeft naar een consistente stroom van berichten op jouw Instagramaccount.

#1: Deel quotes

Mensen denken vaak aan citaten als goede "filler content" - de dingen die je plaatst als je geen andere ideeën meer hebt.

Maar citaten kunnen worden gebruikt voor allerlei marketingdoeleinden, van het stimuleren van de verkoop tot het opbouwen van merkaffiniteit!

Hoe ik dat aanpak? Dat ontdek je hier of hier of hier

#2: Deel je favoriete social media holiday

Van #NationalDonutDay tot #InternationalCoffeeDay, er zijn honderden van die social media holidays die perfect zijn voor het invullen van je contentkalender wanneer je inspiratieloos bent.

Meer nog, social media holidays zijn geweldig voor het delen van relevante, actuele content die teruggrijpt op uw merk en producten.

Ongeacht welke social media feestdag je ook wilt vieren, zorg ervoor dat het in lijn is met de ethiek, de missie met je onderneming. Net als jouw andere berichten moet ook dit bericht een waarde toevoegen aan jouw feed en iets zijn wat jouw volgers willen zien en waarmee ze zich willen engageren.

#3: Deel User-Generated-Content (UGC)

Het delen van User-Generated-Content is een geweldige manier om jouw feed te vullen met prachtige inhoud, maar het is ook enorm waardevol voor jouw publiek.

Volgens onderzoek is UGC 50% betrouwbaarder dan welk ander type media dan ook!

Natuurlijk is het opnieuw posten van elke Instagram-post waarin je bent getagd niet de meest effectieve strategie. In plaats daarvan raad ik aan om een Instagram hashtag met een merknaam te creëren (zoals Commsi #commsibe) om je community een plaats te geven om hun gerelateerde inhoud te delen. Als je genoeg content hebt verzameld, kun je je UGC bundelen in verschillende thema's, zoals productfoto's, beoordelingen en meer.

#4: Deel Behind-the-Scenes content

Als je op zoek bent naar een oplossing voor de "wat te posten op Instagram" -blues, moet je overwegen om een stukje achter de schermen te tonen.

Jouw volgers zijn nieuwsgierig naar hoe je producten worden gemaakt, de mensen achter het bedrijf, en wat je voor de toekomst gepland hebt - dus neem de tijd om deze informatie met hen te delen!

Dit opent niet alleen geweldige mogelijkheden om boeiende content te creëren waar je volgers dol op zullen zijn, maar het geeft je ook een andere manier om authentiek te zijn op Instagram en een diepere verbinding met je community op te bouwen.

#5: Deel stockbeelden, animaties en video's

Hoewel stockbeelden in het verleden een slechte reputatie hadden, zijn de tijden veranderd en is het gebruik van stockfoto's op Instagram eigenlijk een grote trend geworden! Nu zijn stockfoto's, video's, animaties en illustraties creatief, aantrekkelijk en een eenvoudige manier om meer inhoud toe te voegen aan je Instagram-feed, zonder dat je daar extra werk aan hebt. Als je eenmaal de juiste stijl hebt gevonden, is het gebruik van stockfoto's op Instagram een goede strategie om een sterke Instagram feed op te bouwen, vaker te posten en de boodschap van je merk te tonen. Uiteindelijk zijn er geen grenzen wat je op Instagram kunt plaatsen - het enige wat je nodig hebt is een beetje creativiteit (en deze tips ;-))!

Dus de volgende keer dat je niet zeker weet wat je moet posten, denk dan na over het integreren van deze tips. Vergeet niet om je altijd te richten op het delen van content die je publiek aanspreekt en waarde toevoegt aan je feed. Want dat is het belangrijkste!

Lijkt je dit wat?

Bel mij op 0476 49 69 36, mail silke@commsi.be of laat hier gewoon een berichtje achter, dan contacteer ik je snel terug.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×